Najczęście zadawane pytania . . . 


Czy można osobiście odebrać towar zamówiony poprzez apteka-amica?          

Tak. Zamówiony towar można odebrać osobiście bez ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wysyłką. Składając zamówienie poprzez stronę internetową należy wybrać opcję „odbiór osobisty”, zaznaczyć odpowiednią formę zapłaty oraz wybrać aptekę stacjonarną, w której chcieliby Państwo dokonać odbioru zamówienia.

W jaki sposób mogę zapłacić za zamówienie, które odbiorę osobiście? Czy mogę zapłacić kartą?

Odbierając zamówienie osobiście w aptece stacjonarnej możliwa jest płatność gotówką bądź też kartą płatniczą/kredytową.

Czy mogę odebrać zamówienie, jeżeli nie otrzymałem/am maila o jego zrealizowaniu?          

Prosimy o kontakt telefoniczny w celu upewnienia się, iż zamówienie zostanie wydane.

Jeżeli od złożenia zamówienia minęło kilka dni, a Klient nie otrzymał maila o jego zrealizowaniu prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta - telefonicznie pod numerem 22 7870000 lub mailowo: farmia@farmia.pl

Czy złożone zamówienie może odebrać inna osoba (ktoś z rodziny bądź znajomy)?    

Tak. Najlepiej, by osoba odbierająca podała dane osoby składającej zamówienie. W przypadku odbiorów osobistych opłaconych z góry jest to niezbędne.

W jaki sposób mogę złożyć reklamację dotyczącą zamówienia?            

Reklamacje należy składać drogą mailową, pisząc na adres naszego Biurem Obsługi Klienta farmia@farmia.pl. W treści takiej wiadomości należy podać numer zamówienia oraz opisać czego dotyczy reklamacja.

Po rozpatrzeniu reklamacji pracownik Biurem Obsługi Klienta skontaktuje się z Państwem mailowo bądź telefonicznie i poda wszystkie niezbędne informacje oraz decyzję o jej rozpatrzeniu.

Paczka dostarczona przez kuriera była uszkodzona. Co zrobić?

Zaleca się sprawdzenie zawartości przesyłki w obecności pracownika firmy kurierskiej w chwili dostarczenia paczki oraz sporządzenie protokołu reklamacyjnego. Sprawdzenie zawartości paczki w obecności pracownika firmy kurierskiej jest bezpłatne i należy do jego obowiązków.

Jeżeli doręczana Państwu przesyłka jest wyraźnie uszkodzona (widać ślady zalania, paczka jest mocno pognieciona itp.) prosimy jej nie przyjmować! W takim przypadku zostanie ona natychmiast zwrócona do apteki w celu wyjaśnienia sprawy oraz ponownego przekazania Państwu zamówionych produktów.

Jak długo trwa rozpatrywanie reklamacji?        

Większość zgłoszonych reklamacji rozpatrujemy do dwóch dni roboczych od ich zgłoszenia. Sytuacje, które wymagają dodatkowych ustaleń z Klientem, firmą kurierską czy też producentem zajmują nieco więcej czasu. Niemniej jednak staramy się aby czas ten nie przekraczał 14 dni roboczych.

Czy można dokonać zwrotu zakupionych produktów? 

Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 o ochronie praw konsumentów (Dz.U.z 2000 r Nr 22 poz.271 z późniejszymi zmianami) klientowi przysługuje prawo zwrotu zakupionego towaru w terminie 10 dni od daty otrzymania przesyłki, z zachowaniem restrykcji dotyczących produktów leczniczych i wyrobów medycznych.

Jednocześnie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 14 marca 2008 r. w sprawie warunków wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza (Dz.U. z 2008r. Nr 60, poz. 374) istnieje możliwość zwrotu produktu leczniczego w ciągu 10 dni.

Produkty lecznicze i wyroby medyczne mogą być zwracane do apteki wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego ich wydania zgodnie z art. 96 ust.6 ustawy z dnia 6.09.2011r. Prawo Farmaceutyczne(t.j. Dz.U. z 2008 r Nr 45 poz.271 z późniejszymi zmianami).

Zwracany w trybie określonym w powyższym punkcie towar powinien być dostarczony (odesłany) do apteki w stanie niezmienionym (bez śladów użytkowania) wraz z dowodem zakupu oraz kartą gwarancyjną (dla produktów posiadających karty gwarancyjne).

W paczce nie było jednego produktu. Czy zostanie on dosłany?            

Takie sytuacje zdarzają się sporadycznie. Jeżeli opisana sytuacja zaistnieje prosimy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, aby wybrać odpowiedni sposób rozwiązania reklamacji.

Czy wystawiacie faktury VAT lub paragony na zakupione produkty?    

Tak. Standardowo dołączamy fakturę do każdego zamówienia, na osobę fizyczną (w przypadku klientów indywidualnych) lub na firmę(w przypadku klientów instytucjonalnych).

Czy mogę otrzymać fakturę na inne dane, niż te podane jako adres dostawy zamówienia?     

Tak. Klient może podać inne dane do faktury, niż dane adresowe wysyłki. W tym celu, należy  wypełniając formularz zamówienia podać dane na jakie mamy wystawić fakturę.

Co należy zrobić, gdy dane na otrzymanej fakturze nie zgadzają się?  

W takiej sytuacji należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Tego typu sytuacje kończą się wymianą dokumentu na właściwy.

Czy wysyłają Państwo paczki za granicę?           

Tak. Paczki wysyłamy do krajów UE. Zamówienia te realizowane są wyłącznie po wpłacie pieniędzy z góry na konto Apteki. Realizując zamówienia zagraniczne, również korzystamy z usług firmy kurierskiej Siódemka. Koszt odbioru paczki należy ustalić indywidualnie kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta telefonicznie 22 7870000 lub mailowo: farmia@farmia.pl

Paczek zagranicznych nie wysyłamy za pobraniem.

Czy można wybrać konkretne godziny doręczenia paczki?        

Nie. Kurierzy doręczają paczki głównie w godzinach 8 - 17. Jeżeli odbiorca przesyłki wie, że w tych godzinach nie będzie mógł odebrać paczki , prosimy w adresie dostawy podać adres dostawy do miejsca pracy z dokładną nazwą firmy, nr pokoju, nazwą działu itp.

Czy otrzymam numer listu przewozowego swojej paczki?        

Tak. Numer listu przewozowego wysyłany jest wraz z e-mailem informującym po zrealizowaniu zamówienia, w dniu nadania zamówienia.

Czy wysyłają Państwo informację, że zamówienie zostało przekazane firmie kurierskiej?       

Tak. Po zrealizowaniu zamówienia i wydaniu go firmie kurierskiej wysyłamy e-mailem numer listu przewozowego, w dniu nadania zamówienia.

Z kim się skontaktować jeśli nie dostałem/am awizo z firmy kurierskiej?         

Jeśli wiesz, że paczka powinna być już doręczona (otrzymałeś/aś informację o przekazaniu paczki przez  aptekę Amica kurierowi), możesz:

1. wejść na http://siodemka.pl/ i w polu „Monitoring przesyłek” wpisać lub wkleić numer listu przewozowego. Otrzymasz wówczas informacje, jakie są losy zamówienia, gdzie ono się aktualnie znajduje.

2. skontaktować się z oddziałem firmy kurierskiej odpowiednim dla miejsca doręczenia przesyłki. Lista tych oddziałów znajduje się na stronie internetowej firmy Siódemka. Dzwoniąc do konsultanta, należy podać numer listu przewozowego. Konsultant wyjaśni, jakie są losy przesyłki i w jaki sposób zostanie ona doręczona.

3. skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta naszej apteki, telefonicznie pod numerem 227870000 lub mailowo: farmia@farmia.pl

Kurier nie doręczył paczki w umówionym terminie. Co robić?

Jeśli kurier nie doręczył zamówienia w terminie, należy skontaktować się z oddziałem firmy kurierskiej odpowiednim dla miejsca doręczenia przesyłki. Lista tych oddziałów znajduje się na stronie internetowej firmy Siódemka.

Dzwoniąc do konsultanta, należy podać numer listu przewozowego (jest on wysyłany w e-mailu potwierdzającym nadanie zamówienia). Konsultant poda informację, kiedy kurier może doręczyć zamówienie.

Czy zamówienie jest dyskretnie zapakowane i nie sugeruje zawartości?          

Tak. Wszystkie nasze zamówienia są pakowane bezpiecznie i dyskretnie. Zapakowane są w szare kartony niesugerujące zawartości, oklejone taśmą z logo naszej apteki, aby klient miał pewność, że paczka nie była otwierana przez osoby trzecie . W związku z tym paczka praktycznie w żadnym miejscu nie sugeruje jej szczegółowej zawartości.

Co robić, jeśli zamówienie zostało uszkodzone w czasie transportu?  

Zamówienie uszkodzone w czasie transportu (np. rozbite opakowania szklane) jest zazwyczaj zwracane do naszej apteki zanim zostanie doręczone Klientowi. W tej sytuacji na nowo kompletujemy zamówienie i ponownie wysyłamy paczkę.

Jeśli jednak uszkodzone zamówienie dotrze do Klienta:

1. klient powinien odmówić przyjęcia takiej paczki, co spowoduje zwrot do nadawcy oraz poinformować o zaistniałej sytuacji Biuro Obsługi Klienta naszej apteki.

2. spisać z kurierem protokół uszkodzenia paczki i oryginał przesłać do naszej apteki.

Jeżeli Klient jest jeszcze zainteresowany otrzymaniem produktów ponownie skompletujemy i wyślemy zamówienie. Jeżeli jednak Klient chce zrezygnować z zakupu, dział księgowości naszej apteki zwróci mu pieniądze.

Czy mogę sprawdzić zawartość paczki zanim odbiorę ją od kuriera?    

Tak. Przy doręczeniu zamówienia powinno się sprawdzić stan produktów. Jeśli znajdziesz jakiekolwiek uchybienia (zniszczenie towaru, rozbicie opakowania) odmów przyjęcia paczki lub spisz protokół szkody z kurierem.

Czy mogę podać inny adres doręczenia niż mój adres zamieszkania?  

Oczywiście. Osoba składająca zamówienie podając swój adres zamieszkania może w polu adres dostawy umieścić zupełnie inne dane do wysyłki (adres pracy, adres innej osoby, do której paczka ma być wysłana itp.).

Czy mogę zmienić adres doręczenia po złożeniu i zaakceptowaniu zamówienia?         

Tak. W przypadku, gdy zamówienie już jest złożone (wówczas jest nieedytowalne dla Klienta) należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta: tel. 227870000 bądź drogą mailową pod adresem farmia@farmia.pl

Dlaczego po złożeniu zamówienia otrzymałam/em wiadomość, że produkt jest niedostępny?             

Oferta prezentowana na stronach naszej apteki zawiera około 25 000 pozycji, znajdujących się w ofercie dystrybutorów, z którymi współpracujemy.

Co jakiś czas zdarzają się przerwy w dostępności towaru, wynikające najczęściej z braku produktów w magazynach producenta bądź hurtowni. Najczęściej braki te są krótkotrwałe i wystarczy poczekać 2-3 dni na ich sprowadzenie. Zdarza się również, że produkt zostaje wycofany z oferty przez producenta.  Wówczas Biuro Obsługi Klienta kontaktuje się z klientem e-mailem lub telefonicznie w ciągu 48 godzin (dni robocze) od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji. W takiej sytuacji Klient podejmuje decyzję, czy:

1. wymienia produkt na inny w podobnej cenie (w przypadku, gdy produkt zamawiany w miejsce niedostępnego ma cenę wyższą - konieczna jest dopłata);

2. czeka, aż produkt wróci do oferty (jeśli brak jest tylko chwilowy);

3. rezygnuje z zamówionego produktu (jeśli zamówienie jest opłacone, nadpłata zostanie zwrócona na konto Klienta w ciągu 10 dni roboczych;jeśli zamówienie jest płatne „przy odbiorze”, wartość zamówienia-pobrania zostaje obniżona);

4. rezygnuje z całego zamówienia (jeśli zamówienie jest opłacone, kwota wpłaty zostanie zwrócona na konto Klienta w ciągu 10 dni roboczych;jeśli zamówienie jest płatne „przy odbiorze”, zostanie anulowane).

Nawet, gdy w wyniku braku produktów wartość zamówienia spadnie poniżej 299 zł, Klient zachowuje prawo do darmowego doręczenia zamówienia - nie ponosi kosztów kuriera.

Czy ceny towarów podane na stronie apteki są cenami brutto?             

Tak. Wszystkie ceny podane na stronach naszej apteki zawierają podatek od towarów i usług (VAT), więc są cenami brutto.