Nikt nie kładzie się spać jako szczupły by zbudzić się o 25 kilogramów cięższym. Większość z nas przybiera na wadze jedząc tylko 100 do 200 dodatkowych kalorii dziennie, mówią uczeni. Sztuką jest wprowadzenie subtelnych zmian, które powstrzymają nadmierne dostarczanie kalorii. Stopniowa zmiana nawyków żywieniowych pomoże stracić na wadze. Wystarczy drobne ograniczanie przyjmowanych kalorii, tj. o rzeczone 100 do 200, a można mieć nadzieję na lepszą sylwetkę. I będzie to najlepsza dieta jaką wymyślono - poddaje się jej bez świadomości stosowania diety.

Oto kilka prostych wskazówek, które pomogą w zapewnieniu sobie lepszego wyglądu i samopoczucia:

  • Dołącz owoce i warzywa do obiadu i kolacji.
  • Nie jedz białych produktów na kolację.
  • Zastosuj regułę wypełniania połowy talerza warzywami.
  • Bez względu na to czy chcesz zjeść słodki, czy słony podwieczorek, najpierw sięgnij po jakiś świeży owoc.
  • Pij jedną szklankę wody przed każdym posiłkiem lub przekąską.
  • Ogranicz się do dwóch elementów zamówienia w restauracji poza przystawką.
  • Nie jedz przed telewizorem.
  • Każdego dnia zjedz owoce w drodze do pracy.
  • Deserami racz się w weekendy.
  • Zamiast soku, sięgnij po owoc. Poza pożądanym doświadczeniem żucia, które pozwala zapamiętać, że jadło się posiłek, można dzięki temu dostarczyć sobie błonnik, który daje uczucie sytości.
  • Jeśli nie ćwiczy się intensywnie, woda to wszystko, czego potrzeba, aby przywrócić odpowiedni poziom płynów w organizmie. Aby przydać sobie cynku, można dodać do wody niewielką ilość soku z cytryny lub pomarańczy.
  • Jeśli zaczyna się odczuwać głód lub zmęczenie, warto sięgnąć po szklankę wody, bo one stanowią sygnały, że organizmowi „chce się pić".
  • Jedz regularnie. Odczuwanie nadmiernego głodu prowadzi do przejadania się.
  • Stosuj suplementację, która wspomoże Twoją walkę z nadwagą.

Możemy stracić na wadze nie rezygnując z prostej przyjemności z jedzenia. Warto jedynie włożyć odrobinę wysiłku w kontrolę spożywanych posiłków. Konsekwentnie wdrażany plan umożliwi z jednej strony zapewnienie pożądanych walorów smakowych konstruowanego menu, z drugiej przyda lepszego wyglądu i samopoczucia.