Zima to czas zwiększonej pracy dla naszego systemu odpornościowego. Jesteśmy bardziej narażeni na przemarznięcie i przeziębienie. Jak wzmocnić swój organizm by uniknąć chorób? Jak zadbać o siebie by przetrwać zimę w dobrej formie i zdrowiu? Jest na to kilka sposobów.

Dbaj o siebie

Jak zawsze – zdrowa dieta, ruch i wypoczynek to podstawa naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. Mimo tego, że mamy zimę musimy dbać o to by nasza dieta była bogata w witaminy i minerały. Jedzmy warzywa, owoce ale także ryby bogate w witaminę D i kwasy omega, które wzmacniają naszą odporność. Jeśli nie mamy pewności, że dostarczamy organizmowi odpowiednią dawkę składników odżywczych uzupełnijmy naszą dietę o preparaty wielowitaminowe np. SOLGAR Formuła VM-75. Doskonale sprawdzi się także tran np. Tran islandzki LYSI.

W naszej codzienności nie może zabraknąć czasu na zdrowy odpoczynek i ruch. Chłodna temperatura nie zwalnia nas ze spaceru – wręcz przeciwnie, jest to doskonały pomył na zahartowanie organizmu. Nie zapominajmy też o wietrzeniu pomieszczeń, w których przebywamy. Nie przegrzewajmy ich i zadbajmy o właściwą wilgotność powietrza. Suche powietrze źle wpływa na układ oddechowy i skórę.

Ciało

Nasza skóra w zimie potrzebuje ekstra ochrony. Stosujmy kremy na bazie wosków, olejków, które nawilżają i chronią skórę przed utratą wilgoci. Nie zapominajmy o ochronie skóry ust i dłoni, które szczególnie cierpią gdy panuje mróz i zimny wiatr. Szczególnej ochrony w zimowym czasie potrzebują także włosy. Właściwa pielęgnacja skóry zimą zapobiegnie jej wysuszeniu, podrażnieniu i zaczerwienieniu.

Więcej na temat pielęgnacji skóry zimą w artykule: Chroń swoją skórę zimą

Przemarznięcie

Gdy przemarzniemy powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na rozgrzanie organizmu. Po powrocie do domu zafundujmy sobie gorącą kąpiel lub prysznic. Nasmarujmy się maścią rozgrzewającą (np. GEHWOL WAERME balsam rozgrzewający do stóp) i wygrzejmy się pod kocem z kubkiem gorącej herbaty z miodem i cytryną. Rozgrzewająco na nasz organizm działają także maliny lub imbir. Warto wprowadzić je w naszą codzienną dietę. Nie zapominajmy także o czosnku – naturalnym antybiotyku.

Dbajmy o siebie a zima nie będzie nam straszna. Pamiętajmy o zdrowym odżywianiu, odpoczynku i ruchu. Gdy już dopadnie nas choroba, nie forsujmy się. Wygrzejmy się w łóżku, dajmy organizmowi czas na regenerację.